Wednesday, May 30, 2012

wira wirawati harapan bangsa!

So.. Good morning... I woke up and suddenly reminiscing on my past.. the 3 months I spent at PLKN... Nilam Ehsan, Bidor..last year, 2011...

I cried, when I board the bus.. sissy gila.. tapi cant bear to leave home... First day, my beloved phone kena curik, giving me sign that this thing is really a bad idea. Famous sekejap sbb jadi the girl whose phone went missing. Found it back after warden round up everyone.. BUT OF COURSE, missing the battery and sim card. X guna btol...

Then, going out with a lot of friends.. and stuffs... It is like a camp.. lasted for 3 months. I;ve always hated camping. But well.. I cant run away.. so, here I am. Well.. There I was. Pagi2.. kena buat PT pagi.. God.. sangat2 menyesakkan.. but at the end the 3 months.. around a week before kitorang habis, I found a way to escape.. well.. a pathetic way actually. But I can forgive my self, since it can made me escape full 3 round run. I will hide inside the nearest bathroom. Ha-ha.

then, kelas.. I remembered my teacher's name. Miss Dewi.. dengan cikgu.. apa nama dia erh?oh.. cikgu yee.. yeah.. macam masuk tadika balik... -.-'' kena lukis peta minda... main tepuk2... but at the end of the day.. I realized that that is all part of the sweeeeeet memory.. then petang, etc etc etc :- flying fox and elemen air and stuff...

I remembered masa larian berhalangan, tembok yang paling tinggi untuk perempuan... 6 kaki ke? 6 meter? macam tuh la.. I cant believe that I can reach the top... woaahh.. budak Delta kat bawah macam nak mati dah support aku.. sumpah gila la.... then masa tarzan swing, aku jadi submarine.. hayun, trus tenggelam.. tinggal beret je terapung... lawak gak.. tapi bila ade org jumpa katak kering dlm kolam tu, sumpah aku terus loya..

Pergi camping pun okay.. but jalan jauh gilaaaaa on tha way balik.. hell... what is the fun of PLKN kalau x menyeksa aku kann? seriously... the activity kicked my ass... but yang paling memorable is the people we met there... My dormmate P8, Delta... about 30 people... ke.. 28.. macam tuh la... then, mixed indian, chinese ngan malay... I couldnt remember all name, but I will say some... for the sake of memory.. first of all, of course.. anak aku, Eyra.. then, nina, mas, zaza, ama, mira, sheila, jia yee, bibuuz, hui theng, carmen (miss you) abby, carby, mel, sashi, and vannessa.. and stuff kalo aku x tulis.. sori sesangat... tapi I stil got our photo... and sotong, and crystal, and girls from P7

Then. of course the Wiras... yang aku ingat... but then.. still going to remeber them sbb.. aku x byk kawan non malay before.. Ivan, thina, ape nama mamat yang nyanyi ngan aku tuh erk? jhun, danny, and yang malay, si shah, irlan, zaied, uwais, zhaf (of course)  and stuff... sori x ingat semua gak... Oh.. Im... yang sangat aku kasihi sbb nak buat last performance ngan aku... ouh... we Delta buat performance of musical.. And I sang..

In short.. PLKN best!... walaupun aku sgt benci outdoor and socialize.. Jap2.. eh, lu ingat gua lupa lu ke?? my best friend... merangkap ketua perkara2 jahat yang aku buat, Izzah, form P5... gua seyes rindu lu weh...

orang tanye, ade changes x lepas PLKN? Nope.. still the big happy family... ngeh.

Tuesday, May 29, 2012

Noooooo!!!!!! My books!

Yeah..its going to be short.

My parcel of books failed to be delivered to me as the deliverer didnt call me first to deliver it...
Nak bukak kedai pukul 10, there's a note, terpampang besar perkataan sorry... ciss... patutla tadi aku nmpk lori GDex.. cess..

Usually dia call dulu... tapi kali ni dia buang tebiat... shoot.... terpaksa aku mintak en.azmi ambil esok kat rawang... hope dia x bukak parcel tuh... -finger crossed- Demmit..

"thanks' Mr. GDex.. -.-*

Okay, good day. Bye. XD tido awal. 

Monday, May 28, 2012

Menghitung Hari.... TT.TT

cehh... padahal untuk apa jer..

Gaya macam  hitung hari untuk kahwin and stuffs... My best 'makcik' friend nak turun Shah Alam amik transkrip ngan aku... hahahha.. tapi minggu depan... tup2 sembang2... tetiba keluar pasal kahwin... (post kahwin lagi -.-'') x der la..x kot... just nak cakap yang.. aku tengok ramai orang kahwin.. last weekend, parents aku dpt invitation sampai bebanyak rumah... memang x la nak pergi semua kan.... tp syok kot... aku suka nasi minyak... tapi lagi suka kalau tu kawan aku punya or adik/abg aku punya... aku? aku x guna nasi minyak lorr... aku guna chicken chop jamu orang..

Okay.. menghitung hari ni... sebenarnya pasal buku2 aku yang dah aku beli through MPH online... and waiting for the thing to arrive home.. x mahal pun..daaaa... aku beli yang offer la... 30% diskaun..kalau harga biasa buat apa aku beli....-.-''

tuh la yang menghitung hari... disebabkan aku post benda tu ke Tohiras Collection, so aku kena jadi pak guard depan kedai, ambil parcel tu dulu sebelum mama ambik... nanti dia bukak,kantoi la aku... ada satu buku ni sangat best, pasal vampire, (gaaaaaayyyyy-ikr???!) tapi aku suka gilaaaa... but... cover dia x semenggah sikit la... untuk mengelakkan dari buku tu dibakar, I need to wrap it ASAP... XD

Okay thats all... Tahniah pada pengantin2 baru..jangan lupa jemput aku.. rite? ngeheheh..gua suka mknn free nih.. XD

huarrrgghhh gi breakfast...

jap..bila la aku nak buat post pasal hidup x-asasi nih? -.-

Saturday, May 26, 2012

In the middle of the night, when there are only 2 of us at home

Okkkkaaayyyy...tajuk tu menimbulkan 1000 tanda tanya...

tak...actually, mom dengan ayah and bros, went out to hospital slayang to visit my sick uncle. I hate hospitals..And prayed that one day, I am rich enough and I just have to hired bunch of nurses and doctors in case I need an operation and I can do it at my house. Yeah.

Well.. back to the topic, suddenly, both of us (me and Qi) heard some noises downstairs and I am strted to freaking out. Gosh. yeah..I admit it... I freaked out frequently. -.-'' then, came the heroic Qi, and she went down with her stick (swear she'll smackedany tresspasser she find) and went around our house.

Me? Well, I took the phone and as soon as I can, I called my mom. Yeah. Freaked out much. Bila mama jawab, aku macam orang gila.. whispering frantically, macam ada serial killer kat dalam rumah. Okay... mama pun macam dah biasa dengan keadaan ni, relax je jawab.

On that moment, Qi naik balik, geleng kepala and tanya, "kau call siapa?" okay. Aku jawab dengan muka innocent. "mama". Then, dia tanya lagi,"asal?"

Aku buat muka 'duh' and jawab," Tanya mama kat mana.. tuh je."

Dia pandang aku, muka tak percaya ngan kepenakutan(huh?) aku and masuk bilik. Nak tau mama jawab apa? "Kau bukak je la TV.." Sumpah aku tenung fon tuh lama2.. -.-'' whatttt?

Then aku hang up, and Qi jenguk, cakap, "kalau kau dengar bunyi, panggil Qilah... biar qilah tengok.. Jangan pergi sesorang.."<=== huh?... as if... Then,dia sambung, "Qilah lari laju." Demmmm

OUH.. SPONGEBOB! 

Thursday, May 24, 2012

It is supposed to be a sweet dream!

Petang nih kerja...-.-''

Duh... this morning, it is very cold... and waiting for the dial up connection for this ancient laptop made mefeel like I am Bella Swan infront of her PC at Forks. Eventhough there is a 100% confirmation that I will not see Edward Cullen after this.

So, it has been like... what? 4 years, since I left my first secondary school and transfer to my beloved science school.And...dah dekat 4 tahun aku x jumpa dia..like..face to face... Selalu nampak men bola kat belakang rumah...-.-'' yeah...

next time, kalau ko nak walk-in dalam mimpi aku... mengejutkan aku tetengah malam,please dont confess to my bestfriend infront of me... God... macam tengok drama Korea... oh yeah... sakit hati jugak... -.-''

hahah.... demmit.. thats why title post -it was supposed to be a sweet dream... sebab well..its my dream.. supposed to be my story.. bukan aku tgk korang punye long lost love. Gah!

Ok.thats it. habis komplen pasal aku nye NIGHTMARE... -.-'' (sighed) tp orang kata kalo mimpi...maknanye...yang berlawanan akan berlaku kan?CEH.. XD

Ok. Fine. Bye 

RIP Laptop...

Hello, who ever is reading this. 

     Yeah..I lost my laptop again...for the second time in my life. And if you ever know how it feels like when your best friend passed away, you know how I feels. Twice. God!! urgh..

     And yeah.. time dah tak ada laptop, baru lah aku sibuk nak update balik blog aku... sumpah CEMERLANG sungguh. Well..disebabkan ini yang kali kedua... Aku macam dah lali...sedih kejap sebab everything is lost... my cerpen and stuff..my movies.... and now,sedih sebab aku kena pujuk mak aku beli laptop baru. which is sooodamnhard!

    And sekarang tengah dengar adik aku bercakap ngan kekasih gelap dia on the fon... yeah yeah..aku x curik2 dengar erk... dosa... dia yang ckp kuat sgt... sampai satu lorong rumah boleh dgr. -.-'' Yeah..I miss my lappy. Sekarang tgh guna laptop ancient mama yang kat rumah..Laptop nih dah lam terkubur bawah katil..tapi bila my lappy hilang and PC kena hantar service, this laptop finally sees the sunlight. (you should be grateful,laptop)

    Aku nak citer pasal my life as an X-asasian student.. but rasa nye mcm nak concentrate bout my lappy now. A tribute to the gone lappy. lets sit 5 minutes in silence. 



1,2,3,4,5. Okay dah. TT.TT will forever miss you. 


p.s: Aku jadi racist gila sekarang sebab Indian yg curik laptop aku. tak terkecuali mak aku. Nmpk India ada tatu je ( India yg curik tuh ade tatu kat lengan dia) dia panik, pastuh tanye aku org tuh ke. I need to take care of her..kang ada yang kena sepak x pasal2.. -.-''